|
מטרות
הקורס / תוצרי
הלמידה*:
|
|
הקורס
יעסוק
במוסגים
בסיסיים
במשוואות
דיפרנציאליות
חלקיות,
תיאוריה
ודוגמאות;
תנאי התחלה
ותנאי שפה;
בעיית
דיריכלה
ובעיית
נוימן;
משוואות
מסדר ראשון –
משוואות
ליניאריות,
מאופיינים,
קיום
ויחידות,
משוואות לא
ליניאריות
וגלי הלם;
משוואות
ליניאריות
מסדר שני –
לפלס,
חום וגלים;
הפרדת
משתנים
ושיטת פוריה,
פונקציות גרין.
|
|
|
תאור
הקורס:
|
|
שבוע
|
שעור
|
תרגול
|
|
1
|
הקדמה
ודוגמאות
|
מד"ר חזרה +
מבוא למד"ח
|
Targil2 Targil2ans
|
2
|
מד"ח לינארית
מסדר ראשון. אופיינים
|
מד"ח
ליניארית.
שיטות: אופיינים,
לגרנג'
|
|
3
|
מיון משוואות
לינאריות
מסדר שני
|
מד"ח
מסדר שני .
מעבר לצורה
קנונית
|
|
4
|
משוואת
הגלים
החד-ממדית
|
גלים בממד
אחד. נוסחת
ד'אלמבר
|
|
5
|
משוואת
הגלים. פתרון
בשיטת
פורייה
|
משוואת
הגלים.
הפרדת
משתנים
|
|
6
|
משוואת
החום (משוואת
הדיפוזיה)
|
משוואת חום
,שיטת הפרדת
משתנים
|
|
7
|
משוואת
החום.פתרון
כללי
|
אילוץ תנאי
התחלה ושפה
|
|
8
|
תכונות
של משוואת
לפלס ופואסון
|
פוטנציאל
חשמלי
|
|
9
|
משוואת
לפלס. שיטת פוריה
|
הפרדת
משתנים
לבעיות
אליפטיות
|
|
10
|
משוואת
לפלס
באנליזה
מרוכבת
|
פטרון המשוואת
לפלס בעיגול
|
|
11
|
מד"ח
בממדים
גבוהים
|
פתרון מד"ח
בממדים
גבוהים
|
|
12
|
משוואת הגל
האלקטרומגנטי
|
משוואות מקסוול
|
|
13
|
שיטות
נומריות
|
שיטות
נומריות למד"ח
|
|
14
|
שיטות
נומריות (Matlab)
|
PDE Toolbox (Matlab)
|
|
|
|
|
דרישות
קדם:
|
|
חשבון
דיפרנציאלי
ואינטגראלי –
83-114
משוואות
דיפרנציאליות
רגילות - 83-115
|
|
|
|
|
|
חובות
/ דרישות /
מטלות**:
|
|
תרגילי
בית. סטודנט
אשר לא מגיש
בזמן את רוב תרגילי
בית יקבל
ציון "נכשל"
בקורס
|
|
|
מרכיבי
הציון הסופי:
|
|
85% מבחן
מסכם, 15% ציון
תרגיל עם
חובת הגשה
|
|
|
ביבליוגרפיה:
|
|
1. י' פינצ'ובר
וי
'רובינשטיין
,מבוא
למשוואות דיפרנצאליות
חלקיות
,הפקולטה
למתמטיקה
,הטכניון
,תשס"א.
2.. (1962) .
New York: Wiley-Interscience Methods of Mathematical Physics, Courant, R. II, Hilbert, D
3. H.P. Weinberger, A First Course in
Partial Differential Equations, Blaisdell,
1965.
4. E.C. Young, Partial Differential
Equations. Allyn and Bacon.
|
|
|
שם
הקורס
באנגלית:
|
|
|
Partial Differential
Equations
|
|
* תוצרי
הלמידה (learning outcomes) הן
הצהרות
המציינות
במפורש מה
הלומדים
צפויים
להשיג בסוף
תקופת הלימוד
בקורס. תוצרי
הלמידה
מוגדרים
במונחים של
הישגי ידע,
הבנה,
כישורים,
יכולות ו/או
עמדות שהלומד
מצופה
להדגים
כתוצאה
מהתנסותו
הלימודית
האקדמית
בקורס.
לפרטים
נוספים לחץ כאן .
|
|
|
|
** המדריך: איך
תימנע
מעבירות
אתיות בהגשת
עבודות.
לקריאה לחץ
כאן .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|